Saturday 5 June 2010

untukmu Palestina

..Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..




Palestin...dari dulu hingga sekarang..terus ditindas,dipijak tanpa rasa belas kasihan oleh yahudi laknatullah.Bantuan disekat...barangan perubatan,wang,bahan makanan dirampas.Itulah yang berlaku beberapa hari yang lalu..bukan setakat bahan bantuan dirampas..kapal yang penuh sarat dengan segala macam bantuan turut diserang...tak cukup dengan itu para sukarelawan yang turut serta dalam program Life Line 4 Gaza turut di'attack' hingga menyebabkan ramai yang terkorban...ya Allah apa lagi yang mereka mahukan.Benarlah seperti mana yang diceritakan di dalam Al-Quran,ternyata bangsa yahudi adalah bangsa yang paling kejam dan dilaknat oleh Allah selama-lamanya.

Bersabarlah wahai saudaraku...

Saudaraku sekalian,marilah sama-sama kita berdiri atas nama Allah yang Maha Perkasa.Bersama membela nasib saudara Palestina kita...sama-samalah berjihad di jalan Allah,tak kiralah melalui harta atau apa sahaja yang termampu kita lakukan.Berdoalah moga-moga Allah melindungi mereka,semoga Allah memberi kemenangan kepada mereka,semoga Allah menghancurkan tentera musyrikin yahudi dan sekutu-sekutunya.


Namun..berdoa saja belum cukup untuk menewaskan mereka,belum cukup untuk menyelamatkan saudara kita,belum cukup untuk menyelamatkan maruah Islam yang telah lama dicaci dan dihina.Perlukan USAHA!!! Bangkitlah,bukalah minda,sedarlah dari tidur yang sudah cukup lama...kita memikul tanggungjawab,sebagai wakil Allah di atas muka bumiNya,sebagai wakil yang memakmurkan buminya.Kita adalah khalifah,kita adalah umat Muhammad,perlu meneruskan tugas baginda,perlu melaksanakan tanggungjawab yang diperintahkan olehNya kepada kita.Ayuh,gerak bersama,menyampaikan risalah Al-Quran dan as-sunnah,mengajak saudara-saudara kita yang masih leka kembali mentauhidkan Allah dengan sebenar-benarnya,meniup perasaan cinta dan kasih kepada Pencipta dan rasulNya serta agamaNya dengan cinta yang sedalam-dalamnya.

Di bawah payung ISLAM,kita bersatu,bergerak seiringan,sebagai satu ummah,umat yang berkualiti disisiNya,sepertimana para sahabat...sepertimana umat Islam yang ada ketika zaman pemerintahan khulafa'.Agar Islam berdiri dengan megah,tidak lagi dihina,dicaci,dikutuk dengan sesuka hati.

Bagaimana? Mulakan dari perkara yang paling asas...didiklah jiwa...didiklah hati...dengan tarbiyyah...melalui taman-taman syurga (usrah) yang penuh dengan bi'ah Islamiyyah.Tarbiyyahlah diri..kerana di situlah bermulanya perjuangan yang hakiki.

Ayuh,sedarlah...sedarkanlah sahabat-sahabat yang masih belum sedar...ingatlah,mereka adalah saudara kita...


"Tidak beriman seseorang itu selagi dia tidak mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri"(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Ayuh! Bersatulah wahai umat ISLAM! Buanglah semangat nasionalisma yang melampau-lampau! Ingatlah kita perlu bersatu di bawah nama ISLAM! Bersatu atas dasar cintakan ISLAM,cintakan ALLAH dan rasulNya dan cintakan UMMAH!
Kerana mereka adalah saudara kita... siapa lagi yang sanggup membela nasib mereka kalau bukan kita...saudara seislam mereka.

Semoga Allah memberkati segala usaha yang dilakukan.Berusaha dan terus usaha.Palestin pasti akan kembali aman seperti dahulu kala,terlepas dari cengkaman yahudi dan sekutunya.ALLAHU AKBAR!!!

No comments:

Post a Comment